collegi

collegi
El blog del Col·legi de Mediadors d'Assegurances de Girona vol ser una continuació del web corporatiu col·legial amb les particularitats pròpies d'aquest recurs com són les reflexions de caire més personal, així com una eina més de suport a la presència del Col·legi a les xarxes socials. Volem que sigui un espai obert de comentaris i reflexions sobre la nostra professió, on hi pugui haver un diàleg que ens enriqueixi a tots plegats: mediadors, asseguradores, perits i consumidors.

dijous, 24 de juliol del 2014

Noves tecnologies

Benvolguts companys i companyes,

Fa gairebé un mes que posàvem en marxa el blog del col·legi, i tal com indica l’encapçalament d’aquest, és un espai més destinat a reflexions personals, un espai obert als canvis i les intervencions de tots, des d’aquí us animo a deixar el vostre comentari  i fer d’aquest un blog participatiu.

Com a responsable de la comissió de noves tecnologies del col·legi vull aprofitar aquestes ratlles per aportar la meva visió més personal sobre les tecnologies i les xarxes socials a la nostra professió.

La majoria de nosaltres fem o hem fet inversió en imatge i publicitat, sigui amb el simple fet d’emetre targetes de visita. Sempre he pensat que en la nostra feina del dia a dia som capaços de repartir infinitats de targetes o material corporatiu per tal que el consumidor ens tingui presents, doncs per què no aprofitem i ens fem presents a la xarxa? Per què no creem la nostra targeta de visita electrònica? Hi ha qui diu que si ets a la xarxa et poden criticar i deixar malament amb una immediatesa espectacular, jo sempre els responc que si ho fan al nostre mur de Facebook, al nostre Twitter, etc. el podem controlar, el podem rebatre amb els arguments necessaris, en canvi la crítica al bar del poble, a la sortida de l’escola o a la botiga de barri ni la podem controlar ni rebatre i bé que acceptem que ens la puguin fer.

Així doncs, crec que hem de tenir en el nostre dia a dia una presència professional a la xarxa. 


El primer que podem fer és tenir un domini propi del nostre negoci, amb un compte de correu associat per tal que d’una vegada per totes deixem d’utilitzar —per a temes professionals— dominis de correu estàndards com hotmail, gmail i d’altres. 

També podem crear el nostre perfil a Linkedin —xarxa social professional, de la qual ja vàrem fer una pinzellada al nostre butlletí trimestral— i a poc a poc anar endinsant-nos en les múltiples possibilitats d’aquesta xarxa.

Podem fer un pas més i començar a trampejar amb el Facebook, Twitter o qualsevol de les xarxes existents, o si volem anar més enllà podem crear el nostre web per tenir una millor presència. 

Tendim a pensar que la presència a Internet és per als que volen vendre de manera globalitzada i poc personalitzada, però pensem que avui per avui la majoria de la gent té connexió a Internet i és on busca la informació, és per això que les persones més properes, els nostres veïns, els pares dels amics dels nostres fills/es ens poden conèixer i saber què fem a través d’aquests mitjans. 

Us animo que entreu al món de les tecnologies, ni que sigui almenys per tenir la targeta de presentació en línia. 

Salut i xarxa!

Joan Nogué - Responsable de la comissió de noves tecnologies del CMAG 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada